مقایسه درآمد سئوکار در ایران و خارج [ تفاوت را احساس کنید ! ]

مقایسه درآمد سئوکار در ایران و خارج [ تفاوت را احساس کنید ! ]

مقایسه درآمد سئوکار در ایران و خارج بحثی نیست که بتوانیم به سادگی به آن پاسخ دهیم. چرا که نوع درآمد سئوکار در ایران نسبت به درآمد سئوکار در خارجی زمین تا آسمان فرق دارد. ولی نکته ای که مهم است حقوق سئوکار ایرانی در خارج از کشور به درآمدی که یک سئوکار خارجی دارد نخواهد رسید! چرا؟

این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و در آخر اگر نظر و پیشنهادی دارید در کامنت برای ما مطرح کنید، خوشحال می شویم نظرات شما را هم بدانیم.

 

سئو کار کیست؟

در مورد معنی کلمه سئو یا Search Engine Optimization در مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ به صورت کامل بحث کرده ایم. اما با معنی کامل سئو کار کیست؟ ما اشاره ای به تعریف کامل آن نکرده ایم. بیاید چند سوال مطرح کنیم و خود شما به آنها پاسخ دهید، سپس با مطالعه این مقاله ببینید تعریفی که از یک سئو کار دارید چقدر فرق دارد.

تعریف شما از سئو کار چیست؟

آیا باید سئو کار بتواند از تولید محتوا تا سئوی سایت را در گوگل را انجام دهد؟ آیا سئو کار وظیفه دارد استراتژی سئو چیده و مطابق آن عمل کند؟ آیا سئو کار وظیفه اجرای کمپین های تبلیغاتی سئو را دارد؟ آیا سئوی تکنیکال سایت جز وظایف سئو کار است؟

پاسخ به سوالات بالا نسبت به تعاریفی که داریم پراکنده و متمرکز نیست اما به یاد داشته باشید کار سئو یک کار تیمی متخصص در حوزه سئو است که هر کدام وظیفه سئوی بخشی از یک وب سایت را به عهده می گیرند. تصویر بالا به صورت کامل یک تیم سئو را برای شما مشخص کرده است.

مقایسه درآمد سئوکار در ایران و خارج

مقایسه درآمد سئوکار در ایران و خارج

حقوق سئوکار در ایران

قبل از اینکه میزان درآمد شغل سئو را مشخص کنیم شما به عنوان یک سئو کار در کدام شاخه تیم سئو مهارت دارید؟ سپس مطابق مهارت فردی در امر سئو می توانیم میزان درآمد شغل سئو در ایران را به صورت میانگین مطرح کنیم. اگر شما سئو کار مبتدی هستید حقوق شما نسبت به شخصی که مدیر سئو است تفاوت زیادی دارد.

میانگین حقوق سرپرست سئو

سرپرست سئو زیر نظر مدیر دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. طراحی و تعیین استراتژی سئو به عهده سرپرست سئو است.سرپرست سئو وظیفه تعیین تعیین بودجه برای تبلیغات، وب سایت، رپورتاژ آگهی، و شبکه های اجتماعی، تعیین بودجه تولید محتوا و ارزیابی کیفی وب سایت برای ایجاد تعامل آسان و بهتر با کاربران را به عهده دارد.

  • سرپرست سئو به تمام مراحل و مهارت انجام کار سئو آشنایی دارد، تا بتواند با هدایت و راهنمایی تیم سئو، بهترین راهکار را به عنوان KPI‌ طراحی کند.
  • سرپرست سئو باید مهارت مدیریت تیم و نظارت بر عملکرد آنها در انجام کار را داشته باشد.
  • سرپرست سئو محتواها را بررسی و هر بار فرصت ها و راه حل های منطقی برای رسیدن به درآمد بالا را شناسایی و با مدیر دیجیتال مارکتینگ مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد. برای اینکار نیاز به مهارت حل مسئله دارد.
  • سرپرست سئو قادر باشد بتواند تحقیق کلمات کلیدی انجام داده و بهترین کلمات از نظر معنایی و جستجو مطابق با حوزه کسب و کار را تعیین کند.

میانگین حقوق سرپرست سئو بسته به تجربه و مهارتی که کسب کرده است و نسبت به سازمانی که به کار مشغول می شود بین ۱۴ تا ۲۰ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی می‌شود. فشار بیشتر عملکرد تیم سئو روی سرپرست سئو از بابت نتیجه کار وجود دارد.

حقوق مدیر سئو

میانگین حقوق مدیر سئو

مدیر سئو زیر نظر سرپرست سئو فعالیت دارد. به عبارتی مدیر سئو وظیفه نظارت بر اجرای استراتژی سئو با تیم سئو و چگونگی انجام آن مطابق KPI‌ ارایه شده توسط سرپرست سئو است. مدیر سئو نسبت به سرپرست سئو دغدغه فکری پایینتری به دلیل اجرای میدانی سئو دارد.

  • مدیر سئو موظف است بر کمپین های سئو که هزینه بر است، مطابق اهداف کاری سایت ( سازمان یا کسب و کار ) در حوزه فروش محصول یا خدمات است، نظارت و کنترل داشته باشد. آنها را پیگیری کرده و نتیجه را به اطلاع برساند.
  • مدیر سئو باید بتواند هماهنگی بین اعضای تیم سئو KPI‌ها را مدیریت کرده و به صورت هفتگی و ماهیانه خروجی تیم را تحلیل کرده و برای سرپرست سئو جهت آنالیز قرار دهد.
  • مدیر سئو موظف است برای بهبود و تسریع کار تیم سئو راهنمایی و مشاوره های لازم را ارایه دهد.

حقوق مدیر سئو بین ۹ تا ۱۴ میلیون تومان بسته به سازمان کاری متغیر است.

حقوق مدیر سئو تکنیکال سئو

افرادی که کار سئو تکنیکال انجام می دهند مهارت بیشتری نسبت به برنامه نویسی سایت چه به صورت Fornt end یا front back دارند. به عبارتی مدیر سئو تکنیکال وظیفه بررسی کدهای وب سایت از سمت کاربر و بهینه سازی کدها برای موتورهای جستجو را به عهده دارد.

مدیر سئو تکنیکال که به عنوان مشاور سئو هم شناخته می شود، کاری به نحوه اجرای سئو ندارد و تنها وظیفه او بهینه سازی کدهای قالب و سیستم مدیریت سایت و چگونگی ارایه آن برای کاربران سایت را به عهده دارد. مدیر سئو زیر نظر مدیر سئو فعالیت می‌کند.

تنظیم نمایش نسخه موبایل و ویندوز و همچنین چگونگی جایگذاری و نمایش متن و رسانه ها به عهده سئو تکنیکال است.

مدیر سئو تکنیکال باید بتواند روی معماری سایت مهارت داشته باشد. به عبارتی کدها را آنچنان بهینه سازی کند تا بتواند بیشتری ورودی ارگانیک را داشته باشد. ایرادات و باگ های کد نویسی را گرفته و کدهای آن را بهبود ببخشد.

مدیر سئو تکنیکال بسته به مهارت خود در حوزه سمت کاربر Front end یا front back سمت سرور با میانگین حقوق ۹ تا ۱۵ میلیون تومان درآمد دارد. چنانچه بتواند به مهارت کامل developer را داشته باشد حقوق وی تا ۲۰ میلیون و بیشتر قابلیت افزایش دارد.

درآمد مشاور سئو

درآمد سئوکار از مشاوره سئو

مشاوره سئو برای افرادی مناسب است که سالها در امر انجام پروژه های مختلف فعالیت کرده اند و یا اینکه به عنوان مشاور آموزش های سئو با شرکت ها و افراد مشغول به کار شود. مشاور سئو یک فردی است که با تمامی مهارت های سئو و نحوه اجرای صفر تا صد آن آشنایی دارد.

تمام مهارت های سئو را آشنا است و می تواند برنامه کاری یک تیم سئو را مشاوره دهد. رقبای کسب و کار را شناخته و راهکارهای خریدن در صفحات نخست گوگل، جلوتر از رقبا را پیشنهاد دهد.

مشاورین سئو با سرپرستان و مدیران سئو همکاری دارند. در نحوه طراحی و اجرای استراتژی سئو نقش دارد و کمک و راهنمایی ها لازم برای اجرای درست برنامه سئو را ارایه میدهند.

مشاورین سئو به صورت ساعتی کار می‌کنند و ممکن است به ازای هر ساعت کار مشاوره مبلغی را درخواست کنند. حقوق مشاور سئو ساعتی بین ۱ تا ۲ میلیون تومان متغیر است.

مدیر تولید محتوا

به عنوان یک عضوی از تیم سئو وظیفه تهیه و تولید انواع محتوا مطابق با اصول و قواعد سئو را به عهده دارد. مدیر تولید محتوا باید قادر باشد بتواند با تولید مقالات استاندارد که الگوی اولیه سئوی گوگل برای آن مشخص شده است را به نحو درست انجام دهد.

بخشی از وظیفه مدیر تولید محتوا جایگذاری کلمات کلیدی سئو در داخل محتوا و تسهیل در لینک سازی داخلی محتواها است.

مدیر تولید محتوا باید با نحوه تولید انواع محتوا مطابق با برنامه تولید محتوا و چگونگی جایگذاری آن در سایت و نمایش به کاربران را آشنایی کامل داشته و محتوای متنی را از نظر نگارش و چگالی کلمه کلیدی به صورت درست بهینه سازی کند.

بتوانید برنامه های محتوایی موازی فعالیت سایت با شبکه های مجازی را مدیریت و هماهنگ کند. بلد باشید متناسب با مخاطبان کسب و کار تولید محتوای کاربر محور انجام دهد. بازخوردهای آنها را گرفته و برای برنامه بهبود ماهیانه در اختیار مدیر سئو قرار دهد. در مورد وظایف مدیر تولید محتوا در مقاله کارشناس تولید محتوا کیست؟ به صورت کامل توضیح دادیم.

حقوق مدیر تولید محتوا بسته به میزان تجربه و مهارت بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان می باشد.

کارآموز سئو

چگونه سئوکار شویم؟

برای شروع کار سئو شما نیاز به کسب مهارت های مختلف دارید تا بتوانید به درجات بالاتر سئو برسید. به عنوان یک سئو کار مبتدی باید با چگونگی تولید محتوا و کار با عملکرد سایت های وردپرسی و جوملایی یا سیستم های اختصاصی آشنایی داشته باشید. برای ورود به بازار سئو باید بتوانید به مهارت های زیر تسلط داشته باشید :

  1. بتوانید یک سایت را به صورت اصولی از پایه تا اجرا پیاده کنید.
  2. با اصول و قواعد سئوی کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلا سیاه آشنا باشید.
  3. با الگوریتم و استراتژی هر سال گوگل آشنا باشید.
  4. با اصول اولیه برنامه نویسی Html و Css آشنایی داشته باشید.
  5. بتوانید از عملکرد ربات های گوگل و چگونگی امتیاز دهی آنها اطلاعات لازم را کسب کنید.
  6. با نحوه تحقیق کلمات کلیدی و چگونگی استفاده از آن و کسب رتبه را یاد بگیرید.
  7. بتوانید با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز سئو مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یا مانند ahrefs یا MOZ یا woorank و gtmetrix آشنا باشید.
  8. مسلط به  به ابزارهای Google Analytics و Google Search Console و  Google Data Studio
  9. با اصول تولید محتوا به صورت متن، گرافیک، ویدیو و پادکست آشنایی داشته باشید

پیشنهاد می کنم مقاله کارشناس سئو کیست و چه مهارت هایی باید داشته باشد را مطالعه کنید.

بعد از کسب مهارت های بالا برای اینکه بتوانید به عنوان استخدام سئو کار مبتدی با شرکت ها کار کنید، ولی اگر مایل هستید به صورت رسمی با شرکت ها کار کنید کافیست در سایت هایی مانند جابینجا ثبت نام کرده و دنبال عناوینی شغلی استخدام سئو کار مبتدی به صورت کارآموزی بگردید.

هر چند حقوق و دستمزد کارآموزی بسیار ناچیز است ولی اگر واقعا قصد ورود به بازار پر درآمد سئو را دارید ارزش دارد. پیشنهاد می کنیم برای کارآموزی هزینه و پول لازم برای طی  مدت زمان کارآموزی را داشته باشید.

اگر قصد دارید به صورت شخصی و دورکاری کار سئو انجام دهید می توانید خودتان با روش های دورکاری و شخصی به فعالیت سئو بپردازید. سایت های زیادی هستند که به صورت دورکاری دنبال جذب سئو کار دورکار هستند که می توانید سوابق و رزومه خود را بفرستید تا بتوانید در این شرکت ها به عنوان فریلنسر مشغول به کار شوید.

درآمد فریلنسر سئوکار

درآمد فریلنسر سئوکار هر چند به کار حضوری سئو نمی رسد ولی در حدی است که بتواند نیاز پولی شما را تامین کند. در این روش همان کار انجام سئو را انجام خواهید داد و نتیجه را به مدیر مربوطه و کارفرما گزارش خواهید داد.

برای انجام خدمات دورکاری سئو شما می توانید از سایت های مختلفی به صورت پروژه ای کار گرفته و مشغول به کار شوید. اگر بتوانید به صورت فریلنسری کار سئو انحام دهید درآمد سئو از پروژه گرفتن بسیار بالا است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله روش های کسب درآمد از طریق سئو چیست ؟ را مطالعه کنید.

سایت هایی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند سایت ” انجام میدم ” است. این سایت با طراحی و پیاده سازی پلتفرم های مدیریت در حوزه های زیادی به صورت فریلنسری امکان گرفتن کار و کسب درآمد را دارد.

 

 

درآمد سئو کار در خارج از کشور

درآمد سئو کار در خارج از کشور

در یکی از مطالعات انجام شده در سایت Glassdoor  مشخص شد از بین ۲۶۴۳ نفری در نظر سنجی شرکت کرده بودند، ۲۳۹۳ نفر میانگین حقوق خود را در فرم نظر سنجی اعلام کردند. میزان درآمد دلاری از کار سئو بسته به مهارت و تجربه سئو کار در خارج از کشور تعیین می شود.

متوسط درآمد یک سئو کار در طول سال بالغ بر ۷۳۸۹۵ دلار در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده بوده است. به علت اینکه سئو یک مهارت رو به رشد و آینده دار است فقط نیاز به خط اینترنت و سیستم عامل اجرای آن دارد. میانگین حقوق یک سئو کار معمولی حدود ۵۴،۰۰۰ دلار است.

از بین شرکت کنندگان تا ۶۰ درصد آنها درآمد خود را بالاتر از میانگین حقوق ایالت متحده اعلام کرده اند. تا ۴۰ درصد شرکت کنندکان میانگین حقوق خود را کمتر از میانگین حقوق ایالت متحده گفته اند.در این میان افرادی هم بودند که میانگین حقوق خود را بین ۱۰۰۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰ دلار اعلام کرده اند. تعداد این افراد بیش از ۲۰ درصد تجاوز نمی کند.

بازار کار سئو در کانادا

متوسط حقوق سئو کار در کشو کانادا تقریبا همسطح با حقوق مدیر دیجیتال مارکتینگ محاسبه می شود. مثلا در ایالت هایی مانند کبک ( ۶۰۰۰۰ دلار )، اونتاریو ( ۵۷۰۰۰ دلار ) و بریتیش کلمبیا ( ۵۷۰۰۰ دلار ) برای یک سئو کار حقوق در نظر می گیرند.

اما برای تعیین میانگین حقوق در بازار کار سئو در اروپا قیمت هایی که درج می شود به صورت ساعتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار مشخص می شود. از نظر جمع بندی میانگین حقوق یک سئو کار در اروپا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه است. به عبارتی به تومان بی ارزش خود حساب کنیم بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان!

درآمد دلاری از سئو

برای هزینه دلاری چگونه از سئو درآمد داشته باشیم؟

می توانید با مراجعه به سایت جاب ویژن رقیب جابینجا نسبت به ارسال رزومه برای شرکت های تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ اقدام کنید. کافیست جستجویی در بین آگهی های استخدام سئو کار بزنید تا آگهی های مختلف نیازمند نیروی کار به صورت دلاری و دورکاری پیدا کنید.

سایت های فریلنسری خارج کشور که می توانید با عضویت در آنها به کسب درآمد دلاری از طریق سو مشغول باشید شامل :

برای کار و استفاده از خدمات فریلنسری این سایت ها لازم است حتما یک حساب پی پال داشته باشید. برای ایجاد حساب پی پال می توانید با شرکت های واسط دلاری قرارداد بسته و یک حساب وریفای شده برای خود بدون نیاز به مراحل پیچیده ایجاد حساب در خارج از کشور اقدام کنید.

هزینه و درصدی که از ارایه این خدمات توسط شرکت های واسط دلاری از شما گرفته می شود نسبت به هزینه عادی مبلغ قابل توجهی نیست و ارزش دارد. شرکت هایی که خدمات پرداخت دلاری و ایجاد حساب را انجام می‌دهند شامل درگاه پرداخت وبمانی ، درگاه پرداخت پرفکت مانی ، درگاه پرداخت پایر ، درگاه پرداخت اسکریل ، درگاه های ویزا کارت و مستر کارت و بسیاری درگاه های دیگر است.

 

درآمد سئو در تهران و شهرستان‌ها

درآمد سئو در تهران و شهرستان‌ها

نکته ای که خیلی مهم است درآمد یک سئو کار بسته به شهر خیلی تفاوت دارد. مثلا در تهران یک کارشناس سئو می تواند قرارداد ۱۴  تا ۱۸ میلیون هم ببندد. در حالی که این رقم در شهرستان ها ممکن است ۶ تومان نهایت ۷ تومان باشد که این مبلغ بسته به درآمد اقتصادی هر منطقه متغیر است.

کارآموز سئو در شهرستان کمترین حقوق را دریافت می‌کنند. علت هم به دلیل مبتدی بودن و عدم تجربه است که در مقاله گفته شد باید برای رسیدن به پله های بالا از پله های پایین شروع کنید.

اما مهارت هایی که یک سئو کار دارد و تجربه آن در میزان حقوق درآمدی تعیین کننده است. بسته به نوع و مهارت مذاکره خود می تواند در زمان مصاحبه استخدامی این موارد را به شرکت استخدام کننده اعلام کند.

اگر به عنوان سئو کار قصد استخدام در شرکت و سازمانی را دارید روی حقوق زیاد سفت نگیرید. چرا که بعدا با اثبات توانایی کار تیمی و نتیجه کار می توانید قرارداد خود را افزایش دهید. شرکت‌ها در استخدام سئو کار از قراردادهای کوتاه مدت استفاده می‌کنند و این یک فرصت عالی برای شما محسوب می شود.

نتیجه گیری :

برای موفقیت در هر کاری در مرحله اول نیاز به کسب مهارت و تجربه در آن کار است. تجربه و مهارت به خصوص در حوزه سئو به آسانی به دست نمی آید و ممکن است بخواهید چایی با هزینه کمتری کارآموزی یا به صورت دوره های تجربی مشغول کار شوید. اما اگر قصد دارید از نظر درآمد بالای سئو برای حال و آینده خود کسب و کاری دست و پا کنید می توانید مطابق آموزش های بالا اقدام به فراگیری مهارت های لازم کنید.

دنیا وب سایت همه روزه پیشرفته تر و هوشمندتر می شود. از سئوی طراحی سایت معمولی تا سئوی سایت فروشگاهی همگی نیاز به مهارت بالا در امر سئو دارد. چنانچه شما علاقه مند به فراگیری مهارت های سئو هستید می توانید در دوره های آموزش سئو مارکترها شرکت کنید و متخصص سئو شوید.

۴.۶/۵ - (۱۰ امتیاز)

با ارائه محتوای کاربردی، تجربه بهتری از سئو و بازاریابی دیجیتال برای شما پدید می آوریم.

عضویت

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۷۲

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *