شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب چیست و چه کاربرد‌ی دارد؟

شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب چیست و چه کاربرد‌ی دارد؟

حتما شما هم با یوتیوب آشنا هستید. رسانه‌ای که بواسطه‌ی آن مردم از سر‌تا‌سر دنیا محتوا‌ها‌یی را به اشتراک می‌گذارند؛ اما آیا این تمام ماجرا‌ست؟ البته که نه. یوتیوب یک راه عالی برای کسب درآمد است؛ می‌پرسید چطور؟ پاسخ، اشتراک ویدیو است. با این حال باید بگویم که رسیدن به موقعیت درآمد‌زایی مستلزم دستیابی به شرایطی است که جزو قوانین یوتیوب محسوب می‌شود.

خب، حالا سوال اینجا‌ست که با وجود تحریم‌ها‌یی که علیه ایران اعمال شده است، آیا امکان درآمد‌زایی برای من ایرانی هم وجود دارد یا نه؟ خبر خوبی که دارم این است که به کمک شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب، این امکان وجود دارد و لازم نیست تا ابد برای یوتیوبر‌ی رویا‌پردازی کنید یا اینکه حتما به خارج از کشور بروید. حال یک سوال دیگر اینکه اصلا شرکت mcn چیست. در این مقاله قصد دارم که در کنار رسیدگی به این موضوع، به معرفی شرکت‌ها نیز بپردازم. پس اگر شما هم دوست دارید که به جمع یوتیوبر‌ها بپیوندید و در کنار برقراری ارتباط گسترده با کل دنیا، درآمد‌زایی هم کنید، با من همراه شوید.

معرفی شرکت های mcn

شرکت mcn چیست؟

شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب مخفف عبارت Multi-Channel Network است که در همه‌ی کشور‌ها به یوتیوبر‌ها خدمات ارائه می‌کند. در واقع از آن به‌عنوان یک کانال ارتباطی و یا واسطه هم یاد می‌شود؛ اما واسطه بین چه چیز‌ها‌یی و یا چه کسانی؟ مطابق چیز‌ی که کمی پیش گفتم، حتما به یاد دارید که به علت تحریم‌ها‌ی موجود، درآمد‌زایی و به عبارتی داشتن یک اکانت یوتیوب دشوار است. به نظر شما اگر یک واسطه در این بین قرار بگیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ آن هم نه هر واسطه‌ای، بلکه شرکتی که کاملا به رسمیت شناخته شود. شرکت mcn یوتیوب به طور رسمی در آمریکا و اروپا به ثبت رسیده است. در نتیجه به‌راحتی می‌تواند سرویس‌ها و خدمات لازم را بجا‌ی یوتیوب به سازندگان محتوا ارائه کند. شاید در رابطه با نحوه‌ی کار این شرکت هم کنجکاو باشید که اصلا چنین چیز‌ی چطور ممکن است؟

هر یک از شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب اکانت ادسنس مرکزی دارند که چندین کانال یا چنل یوتیوب به آن متصل است و در پایان هر ماه پول یا درآمد به آن اکانت واریز می‌شود. بنابراین فرآیند کسب پول از یوتیوب در ایران باتوجه‌به تحریم‌ها‌ی موجود، به کمک mcn کاملا قانونی انجام می‌شود.

بعلاوه به این موضوع اشاره کردم که شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب ارائه‌کننده خدمات و سرویس‌ها‌یی از جانب یوتیوب هستند؛ اما آیا می‌دانید که چه نوع خدماتی؟ دانستن این موضوع چیز‌ی است که در همین آغاز کار باید آن را بدون معطلی فرا بگیرید.

خرید سابسکرایب یوتیوب

 

شرکت ها‌ی mcn چه خدماتی را ارائه می‌کنند؟

برای آشنایی با خدمات شرکت‌های mcn این قسمت از مقاله را از دست ندهید.

  • نقد‌کردن درآمد یوتیوب

در پی تحریم‌ها‌ی اعمال‌شده، نقد‌کردن درآمد یوتیوب به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست و علاوه بر دشوار‌ی، زمان زیاد‌ی هم می‌طلبد. در نتیجه اگر شرکت ها‌ی معتبر mcn در این بین میانجیگری کنند، این کار سریع‌تر و آسان‌تر به انجام می‌رسد. با اتصال کانال‌ها‌ی یوتیوبر‌ها به اکانت ادسنس این شرکت‌ها، هر ماه درآمد منتقل می‌شود. در ادامه با کسر بخشی از درآمد به‌عنوان کارمزد آن را به حساب صاحب کانال در ایران واریز می‌کنند.

  • افزایش درآمد

یکی از مزایایی که پس از اتصال به حساب ادسنس شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب، شامل حال کانال شما می‌شود، کسب cpm به طور کاملا خودکار است. بنابراین درآمد شما هم افزایش می‌یابد.

  • فعال‌کردن مانتایزیشن

پیوستن به یوتیوب نیازمند رعایت یک سر‌ی اصول است. اگر به شرایط درآمد‌زایی دست یافتید، باید درخواست پیوستن به این برنامه را به یوتیوب پارتنر ارسال کنید. مانتایزیشن در این حالت زمان‌بر و سخت است؛ چرا‌که ممکن است محتوا‌ی شما مشکلاتی مثل کپی‌رایت استرایک داشته باشد. در نتیجه یا درخواست شما رد می‌شود و یا اینکه باید روز‌ها‌ی زیاد‌ی را منتظر بمانید. در صورت رد درخواست هم باید برای حذف استرایک صبر کنید و پس از آن مجددا درخواست بدهید. در حالیکه اگر مانیتایز خود را نیز به دست شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب بسپارید، ضمن حل مشکل، کانال شما معتبر شناخته می‌شود و تنها ظرف ۲۴ ساعت مانیتایز می‌گردد.

  • برقراری ارتباط مستقیم با یوتیوب

یوتیوب با شرکت ها‌ی mcn ایرانی و خارجی ارتباط نزدیکی دارد و آن‌ها را بسیار معتبر می‌شمارد. بنابراین در حالیکه برقراری ارتباط بین یوتیوبر‌ها و یوتیوب تقریبا  غیرممکن است، این امکان حتی از طریق مکالمه هم برای این شرکت‌ها مثل آب خوردن صورت می‌گیرد.

  • کانتنت آیدی

 Content IDدر واقعیت به حق کپی‌رایت مربوط می‌شود و روشی است برای حفاظت از آثار‌ی که نمی‌خواهید کسی بدون اجازه‌ی شما از آن استفاده کند. با وجود شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب لیبلی بر اثر شما از موسیقی گرفته تا خود ویدیو زده می‌شود که کانتنت آیدی از آن محافظت می‌کند. ویدیو‌ی هر چنلی که بار‌گذاری می‌شود با داده‌ها‌ی Content ID مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حق کپی‌رایت را بجا آورد.

راهکارهای شرکت های mcn برای یوتیوب

  • ارائه مشاوره برای تولید محتوا‌ی بهتر

باتوجه‌به ارتباط گسترده‌ای که شرکت ها‌ی mcn در ایران با یوتیوبر‌ها دارند، آن‌ها تجربه‌ی بسیار خوبی در زمینه تولید محتوا کسب کرده‌اند. به همین دلیل با پیشنهادات خود می‌توانند بر بهبود ویدیو‌ها و در نتیجه افزایش بازدید آن‌ها تاثیر بگذارند. پیشنهاداتی از جمله اینکه محتوا‌ی خود را به چه سبکی تولید کنید، چه تگ‌ها‌یی بزنید و از چه تامنیل‌ها‌یی استفاده کنید که بیش‌تر جالب‌توجه باشند و… .

  • پروموت محتوا‌ی تولیدی

احتمالا اگر به‌عنوان یک کاربر از یوتیوب استفاده کرده باشید، تابه‌حال متوجه شده‌اید که از جانب یوتیوب پیشنهاداتی برای تماشا به شما داده می‌شود. به نظر شما این چه تاثیر‌ی بر فعالیت مالک آن ویدیو و کانال می‌گذارد؟ مطمئنا تعداد کاربر‌ان، بازدید و زمان تماشا‌ی ویدیو‌ها افزایش می‌یابند. شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب همین کار را می‌کنند. آن‌ها با پروموت محتوا‌ی شما، آن را بیش‌تر در معرض تماشا‌ی کاربران قرار می‌دهند. آیا شما هم می‌خواهید هر چه سریع‌تر کانال خود را به رشد برسانید. پس از همین شرکت‌ها کمک بگیرید؛ اما دقیقا کدام شرکت‌ها؟ در ادامه با معرفی شرکت ها‌ی mcn شما هم می‌توانید مثل سایر یوتیوبر‌ها فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنید.

خرید سابسکرایب یوتیوب

بهترین شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب در ایران چه شرکت‌ها‌یی هستند؟

در این قسمت همراه من باشید تا بهترین شرکت‌های  mcn که در ایران فعالیت دارند را به شما معرفی کنم.

یاراتیوب اولین و تنها نمایندگی رسمی‌ MCN در ایران

یاراتیوب اولین و تنها شرکتی است که در ایران موفق به اخذ نمایندگی رسمی از MCN های اروپایی شده است. از خدمات ویژه این شرکت میتواند به موارد زیر اشاره کرد:
۱-متصل کردن تمامی کانال ها به MCN
۲-اخذ کانتنت ایدی برای کانال
۳-معافیت مالیاتی ای پی امریکا
۴-معافیت ۱۰۰٪ مالیاتی
۵-پشتیبانی اختصاصی برای هر کانال
۶-کاهش کارمزد به صورت پلکانی
در حال حاضر یاراتیوب با بیش از ۷۰۰ کانال یوتیوب ایرانی همکاری میکند و با توجه به این که تمامی کانال ها به MCN متصل میشوند خطراتی همچون ساسپند شدن و بلاک شدن کانال یوتیوبر ها را دنبال نمیکند

مشاهده: نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران با یاراتیوب

  • اندروپی

یکی از شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب در ایران، شرکت اندروپی است. این شرکت تمامی خدمات یوتیوب از جمله نقد‌کردن درآمد، پروموت و تبلیغ کانال، محافظت از محتوا با مدیریت کپی‌رایت و پروموت را به‌راحتی انجام می‌دهد. در ضمن مطابق چیز‌ی که اندروپی با بیش از ۳ سال سابقه و بالا‌ی ۵۲۷ یوتیوبر ادعا می‌کند، این است که این شرکت کارمزد پایینی را دریافت می‌کند.

  • افراک

یکی از موفق‌ترین شرکت ها‌ی mcn که پیشنهاد می‌کنیم، افراک است که کار خود را از سال ۱۳۹۶ با ۳۰۰ مشتری آغاز کرد؛ اما در سال ۱۴۰۰ به پیشرفتی دست یافت که پارتنر پریمیر گوگل اعلام شد. جایگاهی که در ایران تنها به افراک تعلق پیدا کرده است. شما به کمک این شرکت از سری شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب می‌توانید ضمن برخورداری از خدمات، از توصیه‌ها‌ی کارشناسان حرفه‌ای آن که دارای Certificate رسمی گوگل هستند هم استفاده نمایید.

افراک یکی از شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب در ایران

  • زیگ زاگ نتورک

این شرکت نیز در سال ۲۰۱۸ در کشور لاتویا تاسیس شد و در حال حاضر در هلند هم فعالیت می‌کند. زیگ زاگ نتورک در بخش‌ها‌ی Google Ads و Copyright Management به ترتیب با گوگل و همچنین یوتیوب همکاری می‌کند. یکی از نکات مثبت زیگ زاگ نتورک در بین شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب این است که این مجموعه برای پرداخت پول می‌تواند از طریق ۹ روش اقدام کند. بعلاوه مقصد این پرداخت هم می‌تواند ۱۲۱ کشور باشد. تبلیغات، پروموت و حفاظت از محتوا در برابر خطرات موجود از جمله خدماتی است که زیگ زاگ نتورک به‌عنوان بهترین شرکت mcn انجام می‌دهد.

  • دکتر یوتیوب

هدف این شرکت از شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب نیز توسعه‌ی علم و دانش یوتیوب و بهبود استفاده از آن در ایران می‌باشد که تابه‌حال نیز موفق عمل کرده است. این موسسه همراه با تیم تحقیقاتی مدرن و قدرتمند خود دوره‌ها‌ی آموزشی و خدمات هوشمندانه‌ای طراحی کرده است تا کارکرد مناسب یوتیوب را نشان دهد و بالا‌ترین درآمد را نصیب شما یوتیوبر‌ها‌ی عزیز کند.

  • جی ادز

مورد‌ی که باید دررابطه‌با شرکت جی ادز از شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب بدانید، این است که اکانت ادسنسی بابت خدمات‌رسانی یا مدیریت کانال در رابطه با تولید‌کنندگان محتوا ندارد. بلکه خدمات نقد‌کردن را صرفا به شرکت‌ها‌ی فعال در حوزه درآمد‌زایی اختصاص داده است. این شرکت‌ها به کمک جی ادز می‌توانند دلار، یورو، لیر و درهم را با پایین‌ترین هزینه نقد کنند.

  • بامداد

تیم بامداد نخستین کار‌ها‌ی خود را در زمینه‌ی تبلیغات آنلاین و آفلاین شروع کرد و کم‌کم کار خود را گسترش داد. افراد شاغل در آن متخصص‌ها‌یی در حوزه‌ها‌یی از قبیل سئو، گرافیک و تولید محتوا هستند. این تیم درجه یک در زمینه‌ها‌یی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌شود، اولین رتبه را در خاور‌میانه دارد:

  1. خدمات یوتیوب
  2. اینفلوئنسر مارکتینگ
  3. تبلیغات گوگل
  4. انتشار موزیک

همان‌طور که می‌بینید این آژانس دیجیتال مارکتینگ در لیست بهترین شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب قرار می‌گیرد. بااین‌حال اگر هنوز در رابطه با همکاری با این شرکت تردید دارید، چطور است نگاهی به چندین طرف قرارداد آن بیندازید؛ زود نیوز، علی صبوری، سرنا امینی و… .

  • ارزی شو

درآمد موسسان ارزی شو بسیار زیاد است و از دلایل این امر، دانش آن‌ها در رابطه با کسب درآمد ارز‌ی می‌باشد. در حقیقت درآمد ارز‌ی این افراد بیش از ۱۰۰۰ دلار در ماه بوده است. پس احتمالا همین حالا هم می‌توانید نتیجه بگیرید که استراتژی‌ها‌ی بازاریابی و درآمد‌زایی را کاملا می‌دانند. بنابراین در کنار خدمات‌رسانی و نقد‌کردن درآمد یوتیوب، می‌توانند با ارائه‌ی بهترین و کارآمد‌ترین توصیه‌ها، چنل و درآمد شما را ازاین‌رو به آن رو کنند.

  • راتین

با اینکه این شرکت از سری شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب است و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرد، در سال ۱۳۹۲ با آمار جستجو‌یی که در گوگل از آن می‌شد، پیشرفت چشمگیر‌ی از خود نشان داد. در نهایت دفتر آن در ترکیه هم تاسیس گردید و یک سال بعد با توسعه‌ی بسیار برجسته‌ای به‌عنوان پارتنر گوگل در ترکیه هم شناخته شد. از همراهان آن و موسساتی که با این مجموعه همکاری کرده‌اند می‌توان به موارد‌ی از جمله شاتل، نماوا، تپسی، فلایتیو، آسان پرداخت و… اشاره کرد. این شرکت از جمله مهم‌ترین شرکت ها‌ی mcn ایرانی است که باتوجه‌به توسعه‌ی محصولاتی مثل نرم‌افزار CRM، شبکه تبلیغاتی و بستر Social Listening از جانب وزارت ICT به‌عنوان یکی از سازمان‌ها‌ی پیشرو در زمینه تبلیغات دیجیتال ایران شناخته می‌شود.

اما این پایان شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب در ایران نیست. شرکت‌ها‌ی زیر نیز از سایر موسساتی هستند که از آن‌ها به‌عنوان بهترین شرکت ها‌ی mcn یاد می‌شود:

  • پیشرو پرداخت
  • مسترتیوب
  • یوتیوب پی منت
  • آژانس بلوط
  • ایگرگ تی

نحوه درآمدزایی از یوتیوب

سخن پایانی

خب، حالا که این محتوا به پایان رسید، به گمانم دیگر می‌دانید که شرکت ها‌ی mcn برای یوتیوب چیست و چه کاربرد‌ی دارد. البته ضمن اینکه با خدمات انواع شرکت mcn در ایران آشنا شدید، بهترین‌ها را نیز در این زمینه شناختید. حال می‌توانید به کمک این شرکت‌ها رویا‌‌ی خود از یوتیوبر‌ی را به واقعیت تبدیل کنید؛ آن هم با کم‌ترین دردسر، یک درآمدزایی قانونی با وجود تحریم‌ها‌ی اعمال‌شده. پس توصیه می‌کنم که با عقد قرارداد با این شرکت‌ها فعالیت حرفه‌ای و ایمن خود را هر چه سریع‌تر در یوتیوب آغاز کنید و روزبه‌روز شاهد پیشرفت خود باشید.

خرید سابسکرایب یوتیوب

۵/۵ - (۷ امتیاز)

من در زمینه تولید محتوای متنی مشغول به فعالیت هستم و با وب سایت های مختلفی همکاری کردم. به فعالیت و یادگیری در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ هم علاقه زیادی دارم

عضویت

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۷۲

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *