معرفی بهترین سایت های کوتاه کننده لینک [ +۱۰ برتر در ۲۰۲۲ ]

معرفی بهترین سایت های کوتاه کننده لینک [ +۱۰ برتر در ۲۰۲۲ ]

در مقاله معرفی بهترین سایت های کوتاه کننده لینک قصد داریم شما را با سایت‌هایی آشنا کنیم که کمک می‌کند، لینک‌های نامفهوم یا طولانی را به یک لینک ساده و کوتاه تبدیل کنید نا وقتی کاربران شما روی آن کلیک کردن به صفحه خود هدایت شوند.

اما افرادی که کار سئو تخصصی انجام می‌دهند از سایت‌های کوتاه کننده لینک معمولی استفاده نمی‌کنند، بلکه از روشی متفاوت از روش های معمولی استفاده می‌کنند که در این مقاله به این روش‌ها اشاره کرده‌ایم.

کوتاه کننده لینک چیست؟
کوتاه لینک در اصل آدرس طولانی و نامفهوم قابل انتشار را به یک لینک کوتاه مشخص و تمیز به کاربران نمایش می‌دهد.

کوتاه کننده لینک چیست؟

اگر آدرس یک وب سایت با عنوان فارسی را کپی کنید و بخواهید آن را برای دیگران معرفی کنید یک متن طولانی و نامفهومی را می‌بینید، که به غیر از خود موتورهای جستجوی گوگل به اطلاعات قابل خواندن آن لینک، برای کاربر دسترسی ندارد. جدا از این برخی از متن‌ها آنقدر طولانی می‌شوند که فضای بیشتری از کادر متن را به خود اختصاص می‌دهد.

در شکل بالا؛ ما آدرس فارسی یک وب سایت را کپی کرده و در واتس آپ یا اینستاگرام خود منتشر می‌کنیم. اگر دقت کنید لینکی که به اشتراک گذاشتیم طولانی و نامفهوم است. برای مطالعه بیشتر مقاله بازاریابی در اینستاگرام (راهنمای جامع اینستاگرام مارکتینگ ) را مطالعه کنید.

کوتاه لینک در اصل آدرس طولانی و نامفهوم قابل انتشار را به یک لینک کوتاه مشخص و تمیز به کاربران نمایش می‌دهد. در برخی از سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی، عنوان صفحه یک متن پیش فرض خود سایت کوتاه کننده بوده و یا در سایت های کوتاه کننده لینک با قابلیت ویرایش می‌توانید به هر عنوان و اسمی آن را تبدیل کرده و به اشتراک بگذارید.

مزیت سایت کوتاه کننده لینک ایرانی

اصولا کوتاه کردن لینک بلند برای اشتراک گذاری آن در یک قالب Url کوتاه مناسب است. یا اگر آدرس یک لینک فارسی بوده و نامفهوم است سایت های کوتاه کننده لینک کمک می‌کند به سادگی هر لینکی را کوتاه کرده و مطابق استراتژی شروع برای بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی عمل کنید.

دارا بودن پنل فارسی با امکانات متنوع، دسترسی دایمی با حفظ پایداری بالا و نیز رقابت پذیر بودن سایت‌ها با مشابه خارجی از مزیت‌های خوب سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی محسوب می‌شود.

جدا از این، مزیت‌های دیگری نیز سایت‌های کوتاه کننده لینک ایرانی دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم :

  • کوتاه کردن لینک برای اشتراک در سایت های تبلیغاتی

با سایت‌های تبلیغاتی و کلیکی در حوزه بازاریابی محتوایی کار می‌کنید نیاز به کوتاه‌ترین لینک برای معرفی محصول یا خدمات دارید. لینک های عادی وب سایت به دلیل طولانی بودم یا فارسی بودن، عملا مناسب استفاده در وب سایت‌های دیگر نیست.

همچنین، اگر بخواهید یک لینک مطلب سایت یا یک پیج را با دیگران به اشتراک بگذارید می‌توانید از سایت‌های کوتاه کننده لینک برای اینکار استفاده کنید. مهم نیست متن شما چقدر طولانی است.

جدا از این در برخی از شبکه‌های اجتماعی شما محدودیت کاراکتر در لینک دهی دارید که در این صورت کوتاه کردن لینک بهترین روش ممکن است. چرا که فضای بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی مهم در داخل محتوا را خواهید داشت.

  • کوتاه کردن لینک برای رهگیری تعداد کلیک

عموما این روش که به آن UTM گفته می‌شود، در بین سئو کاران یا دیجیتال مارکتینگ ها برای شناسایی و مشخص کردن کلیک ها در صورت اشتراک در سایت های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لینکی که  به صورت UTM تهیه می کنند، طولانی بوده و لازم است از سایت های کوتاه کننده لینک یا ربات کوتاه کننده لینک برای ساده کردن آن استفاده کنند.

برخی از سایت کوتاه کننده لینک خارجی قابلیت ردیابی کلیک‌ها UTM و شمارش آن را نیز دارند که می توانید از آنها برای هدف گذاری میزان کلیک روی لینک استفاده کنید. عمدتا این روش برای مدیران دیجیتال مارکتینگ که نیاز به رهگیری کلیک‌های ورودی به سایت خود هستند بسیار کاربردی است.

  • کوتاه کردن لینک های فارسی

گاها ممکن است شما یک مطلب یا آدرس مرجع یک سایت را در انتهای مقاله یا متنی یا اشتراک گذار آن در پنل‌های تبلیغات ییامکی به اشتراک بگذارید. در این صورت سایت کوتاه کننده لینک ایرانی به شما کمک می‌کند لینک‌های کوتاه ساخته و بدون هیچ مشکلی آن را منتشر کنید.

  • مخفی سازی لینک های اصلی مطلب

ممکن است شما یک لینک کوتاه برای فروش فایل یا دانلود با دیگران به اشتراک می‌گذارید و دوست دارید بعد از ندرت مشخص لینک غیر فعال شود. یا اینکه مخاطب شما از آدرس واقعی لینک اطلاعی نداشته باشد در این صورت سایت کوتاه کننده لینک به شما کمک می‌کند.

  • کسب درآمد از اشتراک گذاری لینک های کوتاه شده

برخی از سایت‌های کوتاه کننده لینک ایرانی، جدا اینکه امکانات متنوع از تهیه لینک کوتاه برای شما فراهم می‌کنند، امکاناتی را مهیا کردند که کمک می‌کند بتوانید به ازای نمایش و کلیک کردن روی لینک به درآمد برسید.

در ادامه همراه ما باشید با بیشتر به بررسی بهترین کوتاه کننده لینک بپردازیم. لازم به توضیح است برخی از سایت‌ها ایرانی و برخی دیگر خارجی هستند. بسته به نیاز خود می‌توانید از هر یک از سرویس‌های مورد نظر استفاده کنید.

سایت کوتاه کننده لینک ایرانی واندا

سایت کوتاه کننده لینک ایرانی

  • سایت وان دا با ۱da.ir

سایت وان دا مدت زمان کوتاهی از فعالیت آن می‌گذرد، ولی با این زمان کاربران و وبمستران زیادی از طریق کوتاه کردن لینک از طریق این سرویس روزانه به درآمد مشخص می‌رسند. این سایت لینک‍‌ها را به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم برای شما فراهم می‌کند.

برای شروع به کار با این سایت کوتاه لینک باید در سایت آن حساب کاربری باز کرده و اطلاعات خواسته شده را تایید کنید. برای هر عضویت اولیه مبلغ ۱۰۰۰ تومان پادش! در نظر گرفته است که با هر تعداد اضافه کردن لینک و افزایش کلیک این مبلغ بالا خواهد رفت.

جدا از این با امکانات زیر مجموعه گیر این سایت می‌توانید با معرفی دوستان خود به استفاده از این سایت از کلیک روی لینک‌های آنها را نیز به کسب درآمد برسید.

با استفاده از api سایت وان‌دا می‌توانید از طریق ربات کوتاه کننده لینک به سادگی لینک‌های بلند خود را کوتاه کرده و آن را به نمایش بگذارید.

ویژگی سایت کوتاه کننده لینک وان دا

در این سایت با عضویت شما در حالت رایگان فقط می‌توانید تا ۱۰۰ لینک مستقیم را انجام دهید. اما در صورتی که قصد داشته باشید لینکهای مستقیم بیشتری به اشتراک بگذارید باید از پلن‌های مختلف این سایت به صورت هزینه ماهیانه یا سالیانه خریداری کرده و استفاده کنید.

عضویت‌های ویژه این سایت از ۶۹ هزار تومان در ماه تا ۲۰۰ هزار تومان در ماه متغیر بوده که هر کدام ویژگی و امکانات مختلفی از قبیل زیر دارد :

  1. ویرایش لینک
  2. ویرایش URL طولانی
  3. لینک پیش‌فرض : مستقیم
  4. تعداد مجاز لینک مستقیم ۲۰۰۰ عدد
  5. تعداد مجاز لینک غیرمستقیم (درآمدزا) نامحدود
  6. تاریخ انقضاء لینک‌ها
  7. پسوند سفارشی لینک‌ها
  8. حذف تبلیغات از صفحه لینک کوتاه و ناحیه کاربری
  9. حذف کپچا
  10. چند دامنه ای
  11. درآمد زیرمجموعه
  12. آمار لینک
  13. ابزار لینک سریع
  14. ابزار کوتاه کننده گروهی
  15. ابزار اسکریپت کوتاه کننده لینک تمام صفحه
  16. ابزار نشانه گذاری
  17. ابزار توسعه دهندگان API

سایت کوتاه کننده لینک ایرانی ریزی

  • سایت کوتاه کننده لینک ایرانی ریزی

سایت ریزی یک وب سایت رایگان که فقط کوتاه کننده لینک‌های غیر مستقیم است و شما قادر هستید با به اشتراک گذاری لینک‌های کوتاه علاوه بر اینکه از هر کلیک درآمدی داشته باشید آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

هزینه عضویت در این سایت رایگان بوده و نیاز به هیچ عضویت ویژه ندارد. روش ساخت لینک در این سایت به دو روش مستقیم ( بدون تبلیغ) و غیر مستقیم ( با تبلیغ ) است. همچنین قابلیت عضو گیری برای افزایش کسب درآمد را نیز دارا می‌باشد.

سقف برداشت موجودی در این سایت ۱۰ هزار تومان می‌باشد که به ازای هر ۲ کلیک روزانه توسط کاربران ایرانی ۱۸ تومان و برای کاربران خارج از کشور ۱۵ تومان است. فرقی نسبت به درآمد از نظر ویندوز یا نسخه موبایل وجود ندارد و لینک‌ها بر اساس ip محاسبه می‌شود.

دیگر امکانات این سایت :

  1. مشاهده آمار کلیک‌ها
  2. ویرایش دلخواه لینکها
  3. قابلیت زیر مجموعه گیری
  4. اسکریپت‌های کوتاه کننده لینک
  5. وب سرویس api

سایت کوتاه کننده لینک ایرانی ریزی زایا

  • سایت کوتاه کننده لینک ایرانی ریزی زایا

سایت کوتاه کننده لینک زایا نیز یکی از سایت‌های کوتاه کننده لینک ایرانی می‌باشد که توسط شرکت سون هاست پشتیبانی می‌شود. این سایت کوتاه کننده نیست به دیگر سایت‌های ایرانی از امکانات خاصی برخوردار است که مناسب‌ترین گزینه برای کوتاه کردن لینک‌های بلند است.

این سایت به ازای اشتراک لینک‌ها درآمدی را به شما ارایه نمی‌دهد. در عوض با امکانات ویژه قادر است ویژگی‌های زیر را برای شما فراهم کند :

  1. قابلیت ساخت لینک‌های UTM دار
  2. قابلیت انتخاب دامنه دلخواه برای لینک‌ها
  3. امکان دسته بندی لینک‌ها
  4. امکانات ایجاد رمز عبور برای لینک‌ها
  5. قابلیت تغییر مسیر لینک‌ها
  6. امکانات جغرافیایی برای استفاده از لینک‌ها
  7. قابلیت ساخت لینک‌های کوتاه به صورت بارکد
  8. قابلیت کوتاه سازی لینک‌های دسته ای
  9. پلن‌های ویژه با امکانات منحصر به فرد از ماهیانه ۴۹ هزار تومان تا ۲۴۹ هزار تومان

سایت کوتاه کننده لینک ایرانی ریزی یون

  • سایت کوتاه کننده لینک ایرانی ریزی یون

سایت کوتاه کننده لینک یون نیز یکی از سایت‌های کوتاه کننده لینک ایرانی است که با قابلیت‌های دیگری به شما کمک می‌کند بتوانید لینک های بلند خود را کوتاه کرده و آن را به اشتراک بگذارید. با توجه به فعالیت تجاری این سایت شما در حالت رایگان تا ۵۰ لینک را می توانید کوتاه کنید.

برای استفاده از تمام امکانات و لینک‌های زیاد باید از عضویت‌های ویژه استفاده کنید که هر یک امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هزینه عضویت در این سایت از ماهیانه ۲۵ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر می‌باشد.

جدا از امکانات کوتاه لینک امکان کسب درآمد از اشتراک گذاری لینک نیز فراهم است که می توانید با هر بار کلیک درآمدی را برای خود داشته باشید.

این سایت با دارا بودن ربات کوتاه کننده لینک به شما این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید در تلگرام هم با اشتراک گذاری لینک کسب درآمد کنید. همچنین با ارائه API به شما کمک می‌کند بتوانید به دلخواه خود سفارشی سازی کرده و از آن استفاده کنید.

سایت کوتاه-کننده لینک b2n.ir

سایت کوتاه کننده لینک b2n.ir

یکی از محبوب ترین و عین حال تمام رایگان سایت ایرانی کوتاه کننده لینک می‌باشد که امکانات مناسبی برای کوتاه کردن لینک در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این پشتیبانی از QR کد نیز قابلیت دیگری است که کمک می‌کند بتوانید لینک‌های گرافیکی برای موبایل را به اشتراک بگذارید.

  • امکانات سایت b2n.ir
  1. قابلیت ساخت UTM برای پیگیری کلیک‌ها
  2. نامحدود و رایگان به هر تعداد لینک
  3. بدون نمایش تبلیغات
  4. لینک سازی دایمی
  5. قابلیت آمار خصوصی و عمومی برای لینک‌ها

سایت کوتاه کننده لینک خارجی

از بین سایت‌های خارجی برای کوتاه کردن لینک‌ها برخی از سایت‌ها به دلیل محبوبیت استفاده در بین کاربران ایرانی در این بخش برای شما لیست شده است. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود از هر سایت خارجی دیگر برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید. لازم به توضیح است سایت‌های معروف خارجی بسیاری فیلتر بوده و برای دسترسی باید از فیلتر شکن استفاده کنید.

ربات کوتاه کننده لینک

  • ربات کوتاه کننده لینک تلگرام

برنامه تلگرام برای کوتاه سازی لینک‌ها از یک ربات کوتاه کننده مختص به خود استفاده می‌کند که به صورت goo.gl لینک‌های مورد نیاز شما را برای اشتراک حتی در اینستاگرام در اختیار قرار می‌دهد.

برای فعال‌سازی این ربات رایگان کافی است در بخش جستجوی تلگرام ShortUrlBo@ یا در مرورگر خود آدرس https://telegram.me/ShortUrlBot را وارد کنید تا وارد ربات شوید. برای شروع هم روی استارت بزنید تا مراحل آن آغاز شود.

چرا استفاده از سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی پیشنهاد می شود؟

با توجه به اینکه فیلترینگ شدید روی اینترنت انجام می‌شود استفاده از سایت‌های خارجی را پیشنهاد نمی‌دهیم. متاسفانه بسیاری از سایت های کوتاه کننده لینک خارجی از دسترس بدون فیلتر شکن خارج شده و قابل استفاده نیست. مطمینا استفاده از این سایت‌ها برای کاربران شما که بدون فیلتر شکن هستند عملا کارایی نخواهد داشت.

هر چند برخی از دوستان به دلیل پایداری سرویس‌های خارجی و امکانات بیشتر سایت کوتاه کننده لینک خارجی را ترجیع می‌دهند، ولی دیگر مثل گذشته نبوده و سایت‌های با کیفیت ایرانی با پایداری بالا نیز با همان امکاناتی که سایت خارجی در اختیار شما می‌گذارد به وجود آمده است.

چنانچه در کمپین‌های تبلیغاتی برای خارج از کشور قصد استفاده از سرویس‌های کوتاه کننده لینک دارید، حتما کیفیت سایت و اتوریتی دامنه آن را بررسی کرده و سپس استفاده کنید.

 

پیدا کردن سایت های خارجی کوتاه کننده لینک در اینترنت

اگر در مرورگر خود با کلمه URL Shortening دنبال جستجوی سایت های خارجی باشید بسیاری از سایت‌های جدید خارجی هم برای شما لیست خواهد شد. می‌توانید به دلخواه خود از هر کدام از سایت‌های خارجی دلخواه برای کوتاه سازی لینک استفاده کنید.

استفاده از افزونه کوتاه کننده لینک ایرانی برای وردپرس

استفاده از افزونه کوتاه کننده لینک ایرانی برای وردپرس

اگر صاحب یک وب سایت اینترنتی بر بستر وردپرس هستید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه های کوتاه کننده لینک هم استفاده کنید. افزونه‌های رایگان در داشبورد وردپرس زیاد است ولی بخواهید از نسخه‌های بومی استفاده کنید می‌توانید از سایت‌های فروش قابل و افزونه ایرانی انواع پلاگین‌های فارسی سازی شده لینک را پیدا و استفاده کنید.
یکی از بهترین افزونه‌های بومی شده ایرانی افزونه Pretty Links می باشد که علاوه بر کوتاه سازی لینک برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی قابلیت ساخت QR کد را نیز فراهم می‌کند. همچنین با امکانات تحلیلی امکان ردگیری کلیک‌ها از صفحات مورد نظر شما را دارا می باشد.
قابلیت‌هایی نظیر محدود کردن آی پی کشورهای خارجی، بررسی و آنالیز، پاک کردن لینک‌های زمانبندی شده، ربات کوتاه کننده لینک و بسیاری از امکانات دیگر در این افزونه فارسی در دسترس شما خواهد بود.

نتیجه گیری :

مهم نیست برای کوتاه کردن لینک خود از چه سایتی استفاده کنید. هدف شما از کوتاه سازی لینک در دسترس و انتشار لینک در شبکه های اجتماعی به سادهترین شکل است. اما با استفاده از روش های متنوعی که برای شما در این مطلب معرفی کردیم می‌توانید هم با هدف کسب درآمد از لینک‌ها و هم با هدف اشتراک ساده لینک های بلند به صورت کوتاه استفاده کنید.
همیشه پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به لینک‌های کوتاه از قالب و افزونه هایی استفاده کنید که قابلیت کوتاه کننده لینک در سیستم مدیریتی خود را برای شما فراهم کند.
چنانچه وب سایت ندارید و لینک‌های همکاری در فروش را به اشتراک می‌گذارید می‌توانید از معرفی بهترین سایت‌های کوتاه کننده لینک اشاره شده در این مطلب استفاده کنید.
۲/۵ - (۴ امتیاز)

با ارائه محتوای کاربردی، تجربه بهتری از سئو و بازاریابی دیجیتال برای شما پدید می آوریم.

عضویت

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۷۲

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *